Middelstum sluit het seizoen af met nederlaag
De blauwhemden van Middelstum hebben vanmiddag hun
laatste wedstrijd van dit seizoen met een 0-2 nederlaag afgesloten. Op het
sportpark aan de Coendersweg was het bezoekende vv Oosterparkers de equipe van
Jan Pieter Westing de baas.
Voor thuisploeg Middelstum stond er vanmiddag weinig meer op
het spel dan de eer. De ploeg speelde zich vorige week namelijk al veilig door
Poolster met 3-0 te verslaan en kon hierdoor vrijuit spelen vandaag. Voor de
bezoekers uit Groningen was dat even anders. Oosterparkers moest winnen ”om
niet afhankelijk te zijn van andere uitslagen” om er zeker van de zijn dat het
komend seizoen op hetzelfde niveau mocht blijven acteren. De ploeg uit
Groningen had dan in het eerste bedrijf ook de overhand en was volop op zoek
naar de openingstreffer. Toch zou de eerste goede kans van de wedstrijd er één
zijn voor thuisploeg Middelstum. Balverlies van de bezoekers op het middenveld
bezorgde Thijs Wieringa een dot van een kans na een minuut of 12. Oog in oog
met doelman Kilian Fraiquin slaagde Wieringa er echter niet in de bal achter de
doelman te krijgen. Een minuut of 8 later scoorde Oosterparkers de verdiende
0-1 waarbij de bal nog door een verdediger bij Middelstum van richting werd
veranderd waardoor doelman Nick Verkerk kansloos werd 0-1. Na een halfuur stond
het zowaar al 0-2. Een prachtig afstandsschot belande tegen de touwen achter
doelman Verkerk. Dit was tevens de ruststand.
Na de pauze was de wedstrijd meer in evenwicht, al moest de verdediging van Middelstum op haar hoede zijn voor de razendsnelle vleugelspelers van de bezoekers. Kansen waren er voor beide ploegen nog voldoende maar gescoord werd er niet meer waardoor de ruststand de eindstand zou worden. Het seizoen zit er hiermee op voor de plaatselijke voetbaltrots. We hopen dat na de zomerstop een aantal langdurige geblesseerde spelers weer zullen aanhaken bij de hoofdmacht van Middelstum en dan wellicht weer een rol van betekenis kunnen gaan spelen in het seizoen 2026-2027.
Uw verslaggever wenst u allen een fijne zomervakantie en hoopt dat u met veel plezier de verslagen en foto’s heeft beken in dit voorbije seizoen.
Bron: Sportredactie Middelstum-info (16 mei 2026) foto’s Jaap van der Laan